Sunday, January 13, 2013

~~Rindu Tea C Peng Special Sarawak~~

Bismillah....

Dulu masa 1st posting saya dihantar ke Miri Sarawak... 6 bulan saya hidup di sana minuman yang sangat3 sedap dan saya sangat3 suka ialah Tea C Peng Special...

dah 2 tahun lebih tinggalkan Sarawak tiba2 teringin nak merasai keenakan minuman ini lagi... hah sudahhhhh... apakah???? tekak saya yang nak rasa or tekak org lain.... doa2kan ye... hehe tiba2.

Memandangkan keinginan membuak2 jadi saya google la resepi untuk penyediaan minuman yang sangat sedap ini... Rupa2nya senang aje nak buat... Jom saya kongsikan...

Teh_c_peng


Bahan-bahan ( - )


  • Teh Pekat
  • Susu Cair
  • Gula melaka pekat
  • ketulan ais

                                                                 Cara-cara

  1. Masukkan gula melaka pekat ke dalam gelas, ikut citarasa memasing. 
  2. Kalo nak manis letaklah bebanyak. Hehehe!
  3. Kemudian masukkan ketulan ais. Penuhkan satu gelas... 
  4. Baru masukkan susu cair.
  5. Akhir sekali baru masukkan teh pekat pelan²...
  6. Bismillahirrahmanirrahimmmmm... Kita minommm duluuuu!!

Sumber: http://www.myresipi.com/top/detail/10930

Beza yang special dan yg biasa... special kita letak pati perisa pandan... lagi sedap... mabelessssssss gituwww... In sha Allah akan diusahakan.

No comments:

Post a Comment

HATIKU MILIK ILAHI

HATIKU MILIK ILAHI