Friday, April 19, 2013

Malaskan saya... jauhi sifat dengki, baik dengan semua orang...

Bismillah...

seriussss saya seorang yang sangat malas... malas apakah??? malas hapdet belog leeee... i is malas... huhu... sory sesangat.. nak jugak bagi alasan... i is sibuk sangat... *sibuk la sangat... kalau malas tu malas je la kan.

siyan belog saya berhabuk dan bersawang sudah... tak baik kan.. sedangkan banyak sangat manfaat jika berblog dengan ilmu dan dakwah... ye dop...

Hokeh... untuk entry hari ni... saya tak nak la langsung takde ilmu dakwah... walau saya tidak sesempurna mana... namun pesan Rasulullah SAW Sampaikanlah pesanku walau dengan sepotong ayat. no no no saya tak mau blog ini tiada manfaat kepada pembaca walau... walau... walau... saya takde follower mcm korang yang ramai sesangat itu...

Namun walau kita tidak mahukan masalah dalam hidup kita yang sementara ini, cuba baik dengan semua orang... akan tetapi ada jugak masalahnya... Tuhan Maha Pemurah bagi kita dugaan bertimpa2 tanda Dia menyayangi... Jauhilah sifat prasangka buruk pada Allah... Dia tidak menjadikan sesuatu dengan sia-sia.

Ye saya terkilan walau sebaik manapon kita melayani seorang kawan tapi sangat sakit mereka mengutuk kita di belakang. Sungguh masih tiada lagi keinsafan sedangkan di kala mereka dalam keadaan dukacita kita sebagai kawanlah yang mendoakan keselamatannya. 

Ya Allah sungguh, tidak pernahku menjumpai manusia sebegini sepanjang hidupku... Meskipon kecewa saya percaya dengan hikmah di sebalik kejadian... Dia pasti akan merasai keperitan orang yang dicanangkan kerana Yakin dan percaya bahawa 
ALLAH ITU MAHA ADIL

No comments:

Post a Comment

HATIKU MILIK ILAHI

HATIKU MILIK ILAHI